Traduisez cette page dans votre langue préférée :

SYLLABUS - Digital marketing
IAE Nantes Traduire/Translate Imprimer/Print

SYLLABUS

M2 MAE - Manag. Inter. Franco-Asiatique

Digital marketing

Année universitaire 2025-2026 - Semestre 2

Code formation : EHMAMD12N
Référence formation : 11537
Code RNCP : 35916
Niveau de qualification : 7
Code enseignement : AMSAEC2E13
Crédits ECTS : 2
Crédits ECTS (Programme d'échange) : 5
Heures face à face : 18.00h
Intervenant : GONZALEZ-HEMON Georgina

1. Objectifs du cours

Identify and explain the key tools, concepts, and strategies in e-commerce and digital marketing.

Apply theoretical knowledge of e-commerce and digital marketing to practical business situations.

Analyze digital marketing campaigns and e-commerce platforms to assess their effectiveness.

Develop practical solutions and recommendations for improving e-commerce performance and digital marketing impact.

Integrate digital marketing tools (e.g., SEO, social media, analytics) within an e-commerce strategy.

2. Description du cours

This course introduces students to the key concepts and strategies of digital marketing and e-commerce.
It explores the behavior of digital consumers and the different stages of customer engagement, from awareness to loyalty.

3. Plan du cours

  • Introduction
  • The strategies in Digital Marketing
  • The digital consumer
  • Raising awareness costumers
  • Consideration from costumers
  • Acquisition costumers
  • Services
  • Loyalty

4. Compétences visées

  • Master the tools and concepts of digital marketing.
  • Be able to propose an adapted digital strategy.
  • Assess the appropriateness of an e-marketing strategy
  • Assess the complementarity between physical and virtual channels
  • Make strategic recommendations for a physical/virtual & mix

Consulter la fiche RNCP de cette formation

5. Modalités pédagogiques

Mode d'enseignement : Présentiel

Langue(s) utilisée(s) : English

Méthodes pédagogiques : Cours magistral

6. Modalités d'évaluation

Présentation orale, Projet de groupe

Ces modalités d'évaluation sont données à titre indicatif, consulter les MCCC officielles pour plus d'informations

7. Bibliographie

  • Chaffey, Dave, Fiona Ellis-Chadwick, Henri Isaac, and Maria Mercanti-Guérin. Marketing digital. 2019.
  • Henderson, K. (2005). Marketing strategies for digital library services. Library Review.
  • Kingsnorth, Simon. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. Kogan Page Publishers, 2022.